tisdag 11 maj 2010

Aktuella i media...

Babben Larsson / Jag vägrar dö nyfiken
- På mitt visitkort står det "artist" men det kunde lika gärna stå "filosof och nattsuddare", säger Babben. Vem är jag? Vad driver mig? Varför reagerar jag så märkligt i just den här situationen? Det här är superintressanta frågor för mig och jakten på svaren har varit lång och underhållande.
I den här boken berättar Babben om varför hon aldrig går och lägger sig, om sin ständiga kamp att skilja den hon är från det hon gör, om hur hon står ut i väntan på att bli perfekt, hon funderar över fenomen som klassresor och föräldraskap samt förklarar varför Elton John är bättre än Madonna.


Jenny Berggren / Vinna hela världen
... en varm bok om sökandet efter beräftelse och kärlek, om att längta hett efter något och faktiskt få det, om vad lycka är. Damernas värld Jenny Berggren ska just ta studenten när Ace of Base slår igenom. Snart flyger hon kors och tvärs över världen för att bli fotograferad, svara på journalisters frågor, sjunga, bli fotograferad igen ...
I Vinna hela världen berättar hon för första gången själv om framgångens pris. Hennes självförtroende sviktar, hon kämpar för att få vara sig själv medan karusellen snurrar allt snabbare, och en natt bryter sig en tysk beundrarinna in i hennes sovrum och attackerar henne med kniv. Var det detta hon drömde om? Vinna hela världen är Jennys egen berättelse, en berättelse om tro, självbild, musik, relationer, integritet - och om att vara älskad precis som man är.

Inga kommentarer: